Mexiko


Zobrazit místo Mexico na větší mapě

28.3.10

Cesta na dno kaňonu Batopilas


V pondělí ráno jsme vyrazili s Josem do města Batopilas. Nechtěli jsme čekat na autobus, který měl jet po desáté a tak jsme šli pěšky. Po třech hodinách a více jak 1000 m jsme došli na dno kaňonu, kde teče řeka Batopilas, která vyhloubila tento obrovský caňon, který má hloubku přes 1800 m. Konečně se objevil minubus, ale byl plný a tak ani nezastavil. Vylezt zpět to toho strašného kopce se nám nechtělo a tak jsme po krátké přestávce pokračovali v cestě do Batopily. Po hodině jsme dorazili do malé vesničky La Bufa, kde se dali koupit sušenky a juice. Ani jsme nestačili dojíst, kdež se objevil starý pickup a nám se podařilo vměstnat na jeho korbu. Jízda po úzké prašné silnici mezi kaňony v přeplněném pickupu byl silný zážitek a tak jsem byl docela rád, že jsme po hodině dorazili na místo. 

Město Batopilas leží na dně kaňonu v nadmořské výšce 400 m a tak, je zde tropické klima. Díky velké těžbě stříbra zde koncem 18 a začátek 19 století žílo přes 5000 lidí. Silnice po, které jsme přijeli byla dokončena až v roce 1977 a doly přestaly fungovat v roce 1986. V okolních těžko přístupných kaňonech se dnes pěstuje marihuana a opium a město Batopilas prý je centrem dorogových mafíí. To, že se místní mají dobře bylo vidět hlavně nových autech a to že se tu občas střílí na fasádách domů. Nepřipadalo mi, že by to tu ale bylo pro turisty moc nebezpečné. Ve městě je několik luxusních hotelů, ale žádné turisty jsem tu nepotkal.


Přespali jsem opět v místním nutričním centru, které bylo také prázdné. Ráno jsme se vydali do centra, kde je několik hezkych starých budov, kostel, radnice a nové muzeum historie města. Zrovna probíhal sběr odpadu a čištění řeky na kterou byl hezky výhled z "houpacího" mostu. Na náměstí se, ale nic moc nedělo a tak jsem byl rád že se mi podařilo vyfotit několik indiánů a jednu rodinu.
Cestu zpět jse absolovali pickapem společně se 14 lidmi, většinou doktory, kteří zde pracují. Cesta zpět do Guachochi trvala jen 4 hodiny. Tento, krátký výlet mi opět umožnil nahlédnout do života místnách lidí a navštívit jeden z nejlubších kaňonů světa.

Žádné komentáře: