Mexiko


Zobrazit místo Mexico na větší mapě

16.9.09

Veracruz a Mexická nezávislost


Cesta nočním autobusem podél pobřeží do cca 400 km vzdáleného Veracruzu byla opět velmi příjemná. Napůl obsazený autobus stavil jen jednou a cesta stála 398 pesos. Před odjezdem z Tampica jsme našel prostřednictím Couchsurfing.org ubytování zdarma ve Veracruzu a tak jsem byl zvědav jaké to bude bydlet s místníma lidma. Ve Veracruzu je 100 registrovaných "gaučů" a mě se ozvali čtyři. I když jsme měl nabídku na přespání od jedné mladé mexičanky, tak se mi nejvíce se mi líbil Javier. Javier mě vyzvednul na nádraží a odvezl domu. Je mu jen 24 let a živí se jako programátor a docela se mu daří. Má malý domek cca 10 min autem od centra, kde žije se sedmi kočkama a tak rád u sebe nechavá přespávat různé lidi. Coachsurfing nabízí asi rok a půl a za tu dobu u něj bydlelo přes 40 lidí z celého světa. Pro mě to byl první couch a tak jsme byl zvědav jaké to bude. Po několika dnech u Javiera musim říct, že je to přesně to co jsem chtěl - být co nejvice s místnimi lidmi a společně sdílet své zážitky a zkušenosti.
Ve Veracruzu v roce 1519 přistál španělský dobyvatel Horacio Alberto Cortez a tak oslavit 199 let nezávislosti na Španělsku v tomto historickém městě se zdálo jako ta správná volba.
V úterý na večer jsme vyrazili do centra. Javier mi ukázal nejstarší křesťanský kostel v Americe "Cristo del Buen viaje", který zde stojí již od roku 1609 a malou pevnost z doby Cortéze. Díky častým najezdům piratů se moc dalších historických památek ve městě nedochovalo. Centrum města bylo uzavřené a na každém rohu byla policejní hlídka. Atmosféra byla slavnostní a lidé byli velmi přátelští. Na hlavním náměstí vyhrávali kapely a všichni čekali na jedenáctou hodinu, kdy starosta města provolá slavnostní "Viva Mexico". Po provolání nezávislosti byl malý ohňostroj a pak lidé tančili do rána salsu v ulicích. Bohužel se nám nepodařilo sehnat žadné mexičanky a tak jsme s Javierem tančiili sami a pozorovali co se kolem děje. Na cestě domu jsme se stavili na párty u bazénu v jedom hotelu. Byli tu ale jen tři jeho kamarádi a tak jsem si aspoň zaplaval což  po tanci ve městě bylo velmi příjemné. Původně jsem plánoval zůstat ve Veracruzu jen 3 dny, ale u Javiera se mi líbí a tak tu ještě trochu pobudu. Přes den kdy je horko, tak jsem doma a dělám na počítači a večer vyrážíme s jeho kamarády do města.

Žádné komentáře: