Mexiko


Zobrazit místo Mexico na větší mapě

21.9.08

Cesta do Samsunu

SANY0057 - Version 2.jpg
Ráno jsem nastartoval motor, který jsem večer zapomněl přepnout na naftu a v závalu dýmu a zápachu hranolek jsem vyrazil směrem k Samsunu. Za dálnici z Istanbulu k odbočce na Samsun (cca 300 km) jsem zaplatil 6 YTL (cca 3 Eura). Čtyřproudá silnice vedla přes krásné hory. Když už se začalo stmívat, tak jsem zastavil u jednoho většího motorestu, kde mi ale žádny olej nedali. Ve vedlejší pekárně zrovna večeřeli dva pekaři, kteří pekli velké chleby, které nazývali Trabzun Ekmek. Pekárně a velkým chlebům jsem nemohl odolat, a tak jsem jim udělal pár fotografií. Když zjistili, že jsem z Čech, ukázali mi v novinách fotku Milana Baroše, který (jak jsem se od nich dozvěděl) ted‘ hraje za Galatasaray Istanbul a prý dal zrovna 2 góly, tak z něj byla hvězda. Jak se později ukázalo, skoro všichni tu znají Baroše, tak mi ta Barošova sláva přišla vhod, když nevěděli, co to je Czech Republic. Ukázali mi, jak se vyrabí chléb, a jeden 2.5 kg Trabzun Ekmek, který stal 5 YTL, mi darovali na cestu. Na oplátku jsem jim dal své fotografie, ukázal, jak se dá jezdit na frit’ák, a svezl je domů. Po cestě jsem se dozvěděl, že jeden z nich je učitelem a oba byli svobodní a „no girlfriends“. Cestou jsem ještě zakoupil výborný žlutý meloun (jen 3 YTL) a pokračoval přes hory k moři. Silnice byla opět výborná, a tak jsem do Samsunu dorazil kolem 1 hodiny ráno. Můj plán byl přespat někde u moře, a tak jsem zajel k velké lodi, která, jak se ukázalo, byla vytažená na suchu. Zastavil jsem u vjezdu na pláž. Za chvíli ke mně přišel hlídač, že tu nemůžu parkovat. Hned za ním ale přišel další chlap, který mě již vítal slovy „welcome to Turkey“ a „no problem“, a tak jsem vjel dovnitř. Jak se záhy ukázalo, tak tam sedělo 10 dalších strážníku v civilu a popíjeli čaj. Když jsem jim řekl, že jsem z Čech, tak se hned pochlubili pistolemi CZ. Jeden z nich uměl trochu anglicky, tak jsem jim ukázal fotky z cesty do Egypta a vysvětlil mou cestu do Indie a ukázal, jak se dá jezdit zadarmo na rostlinný olej. Po společné fotografii se se mnou rozloučili a uzavřeli mě v areálu s jedním strážcem a třemi psy.

Žádné komentáře: